Vyhledat na blogu

Modibodi má certifikaci B Corporation!

Uveřejněno: 13.02.2024
Kategorie: , Novinky , O Modibodi

Značka Modibodi vznikla v roce 2013 s jasným cílem: řešit menstruaci a inkontinenci a nabízet alternativy k produktům na jedno použití. Naše odhodlání nás provázelo složitým světem oděvního průmyslu.

Brzy jsme začali chápat, jak moc jsou v naší kultuře přítomná tabu kolem menstruace. Začali jsme se ptát, jak společnost menstruaci vnímá, a uvědomili jsme si, že je třeba posunout celospolečenskou debatu s ambicí:

  • normalizovat menstruaci,
  • posílit sebevědomí žen a dívek.

V oblasti menstruačních pomůcek se nesnažíme o nic menšího než o revoluci. Měníme tento segment tím, že vyvíjíme prémiové opakovaně použitelné absorpční prádlo, které spolehlivě funguje. Tušili jsme, že nebude lehké budovat firmu zaměřenou na pozitivní dopady na společnost, ale naše hluboké přesvědčení o tom, že je to správný směr, nám nedovolilo uhnout z cesty.

Nyní, o deset let později, s hrdostí oznamujeme, že se naše úsilí zúročilo ve formě získání certifikace B Corporation® .

Modibodi a certifikace B Corp

Co je to B Corp?

Možná jste logo B Corp zahlédli u nějaké své oblíbené značky. B Corporations využívají podnikání jako sílu dobra. Společnosti, které jsou certifikovány jako B Corps, splňují vyšší standardy sociálního a environmentálního dopadu své činnosti, transparentnosti a odpovědnosti vůči akcionářům, ale nikoli pouze akcionářům. B Corp je něco jako známka důvěryhodnosti.

K dnešku je na světě 6000 certifikovaných B Corporations – a to ve více než 80 různých zemích a více než 150 průmyslových odvětvích. Ty všechny byly prověřené celosvětovou neziskovou organizací B Lab. Podnikání vnímá jako cestu pozitivního působení na společnost a oceňuje budování udržitelné ekonomiky, ve které netrpí životní prostředí ani práva zaměstnanců a zákazníků.

Jak se Modibodi stalo B Corp?

K procesu získání certifikace B Corporation je třeba provést hodnocení dopadu činnosti dané společnosti. Jde o komplexní hodnocení dopadu na lidi, komunity a životní prostředí. Hodnoticí proces je přísný a trvá několik měsíců. Zkoumání byli podrobeni i dodavatelé Modibodi, charitativní partneři, zákazníci, komunity v místě jeho působení, zaměstnanci a v neposlední řadě také životní prostředí, které každá firma chtě nechtě ovlivňuje.

Každá společnost musí získat alespoň 80 bodů ve všech oblastech dopadu svého působení, aby získala certifikaci B Corp. Jsme hrdí, že společnost Modibodi dosáhla 97 bodů!

Skvělý výsledek ale neznamená, že usneme na vavřínech. Naopak je to motivace vytvořit rámec pro naše další zlepšování. Upravili jsme naše řídicí dokumenty, abychom zajistili, že v centru našich rozhodovacích procesů budou vždy lidé, komunity a planeta. Zavázali jsme se navíc každé tři roky provést recertifikaci a reaudit.

Menstruační kalhotky Modibodi

Modibodi a jeho pozitivní působení

Empatie k lidem a ochrana životního prostředí jsou součástí DNA značky Modibodi přes 10 let a naše zaměření se ani v dobré společnosti dalších B Corps nemění: chceme vytvářet prémiové nepropustné produkty, které budou lidem spolehlivě fungovat bez ohledu na tvar a velikost jejich těla.

  • Dodavatele, se kterými spolupracujeme, si vybíráme s ohledem na jejich sociální a environmentální kredit.
  • Klademe si vysoké cíle v oblasti biodiverzity a ochrany vodních zdrojů.
  • S pomocí našich zákazníků jsme už darovali 201 000 opakovaně použitelných menstruačních pomůcek po celém světě.
  • V roce 2022 jsme spustili Game Changer Grant na podporu organizací pracujících na vytváření pozitivního sociálního dopadu a ekologických inovacích.
  • Navázali jsme také partnerství s i=Change, abychom umožnili více značkám snadno přispět k narovnání menstruační nerovnosti.

Související produkty

Sdílejte tento článek

Přidat komentář