Certifikat B Corp
Jsme hrdými držiteli označení Certified B Corporation, které nám udělila soukromá nezisková organizace B Lab. Uděluje se společnostem, které úspěšně prošly procesem B Impact Assessment ("BIA") a splňují tak požadavky stanovené organizací B Lab. Certifikace potvrzuje naši společenskou a environmentální odpovědnost a pozitivní vliv na naše okolí v duchu udržitelnosti.
Vize, která nás přivedla k B Corp - odpovědnému způsobu podnikání
Společnost Modibodi byla založena v roce 2013 v Austrálii. Od samého počátku jsme se řídili jasně definovaným posláním:
- řešíme problémy s menstruačním špiněním a močovou inkontinencí,
- nabízíme životaschopnou alternativu k jednorázovým hygienickým výrobkům.
Navzdory těžkým začátkům v oděvním průmyslu nás naše odhodlání posunulo vpřed.
Brzy jsme si začaly uvědomovat dalekosáhlé důsledky menstruačního studu a problém menstruační nerovnosti na celém světě. Jako značka jsme se začali zabývat tím, jak menstruaci vnímá společnost. Poté jsme si uvědomili, že je třeba o tomto tématu vést veřejnou diskusi. Naše cíle byly jasné: odčarovat ženskou menstruaci, a tím zvýšit sebevědomí dívek a žen.
Chtěli jsme udělat revoluci v menstruační péči s globální značkou, která by nabízela vysoce kvalitní výrobky pro opakované použití, které nejsou abrazivní - pro všechny z nás s různými potřebami našeho těla. Věděly jsme, že vybudovat společnost zaměřenou na pozitivní sociální dopad bude obtížné. Byly jsme odhodlané a pevně jsme věřily, že naše výrobky mohou řešit velké výzvy a přinášet velkou hodnotu.
Díky našemu odhodlání jsme vytvořili přátelskou společnost. Jsme hrdí na to, že jsme po deseti letech tvrdé práce splnili požadavky na certifikaci B-Corporation. Toto označení zatím není příliš známé, proto vám o něm rádi povíme něco více :)
Co přesně je B Corp?
Jednoduše řečeno: je to styl odpovědného podnikání. B Corporations jsou součástí celosvětového hnutí, které využívá podnikání jako setrvačník pro konání dobra. Certifikované B Corps splňují nejvyšší standardy společenské a environmentální odpovědnosti. Mluvíme o transparentnosti a odpovědnosti nejen vůči akcionářům, ale také vůči celému životnímu prostředí. Certifikace B Corp potvrzuje, že jedná v souladu s těmito zásadami - a spotřebitelé si mohou být jisti, že zkoumaná společnost má pozitivní dopad na svět.
Jak se Modibodi stala certifikovanou společností B Corp?
Pro získání certifikátu B Corporation bylo nutné provést B Impact Assessment - komplexní posouzení našeho dopadu na lidi a planetu. Tento proces zahrnoval vztahy s našimi dodavateli, charitativními partnery, zákazníky, životním prostředím, místními komunitami a našimi zaměstnanci.
Čím větší hodnotu jsme v každé z těchto oblastí přinesli, tím vyšší skóre jsme v hodnocení získali. Konečné skóre vypovídá o naší transparentnosti vůči všem - ano, i vůči vám! :) Proces certifikace byl náročný a trval dlouhé měsíce, ale stálo to za to.
Jakého skóre dosáhl Modibodi v hodnocení B Corp?
Každá společnost musí získat alespoň 80 bodů ve všech testovaných oblastech, aby získala certifikaci B-Corp. S hrdostí oznamujeme, že Modibodi získala 97 bodů!
Skvělým výsledkem to však nekončí. Změnili jsme také všechny naše interní zásady a postupy tak, aby rozhodovací proces zohledňoval potřeby všech zúčastněných stran. Certifikace B Corp se opakuje každé tři roky, což nutně vyvolává potřebu neustálého zlepšování v realitě měnícího se světa.
Co dává firmám certifikace B Corp?
Certifikace B Corp má pozitivní dopad na certifikované společnosti. V roce 2024 ji bude mít 6 000 společností ve více než 80 zemích a více než 150 odvětvích.
Certifikované společnosti B Corp se zaměřují na převzetí odpovědnosti a přijímání informovaných rozhodnutí, která komplexně zohledňují dopad na životní prostředí. To je výhodné nejen pro akcionáře, ale také pro dlouhodobý úspěch společnosti a proces budování značky. Spojení udržitelnosti a obchodních myšlenek nám umožňuje vidět větší hodnotu, kterou můžeme časem nabídnout všem, včetně akcionářů společnosti.
Díky tomuto obchodnímu modelu je společnost Modibodi silnější a stabilnější a může pokračovat v udržitelném růstu i v dalších letech.
Jak Modibodi dbá na udržitelnost?
Uvědomělost a péče o lidi a životní prostředí jsou naší DNA v Modibodi. Náš přístup je stejný jako před deseti lety: vytváříme kvalitní oblečení, které se nezapotí, pro každého z nás.
Toho dosahujeme několika způsoby:
- Získáváme materiály spolehlivého a ověřitelného původu. Kromě toho jsou certifikovány pro ekologické a recyklované materiály.
- spolupracujeme s dodavateli, kteří jsou vybíráni s ohledem na jejich sociální a environmentální dopad.
Jsme v dobré společnosti značek s vysokými environmentálními ambicemi, pokud jde o biodiverzitu, péči o spotřebu vody, energii nebo obecněji o zachování zdrojů. Ačkoli naše mateřská společnost Essity není certifikovanou B Corp, její vlastní cíle a rámec nás v naplňování našich ambicí podporují.
Zavázali jsme se spolupracovat s partnery na řešení nerovností v oblasti menstruace a poskytovat opakovaně použitelné výrobky těm, kteří je potřebují a nemohou si je opatřit jinak. S podporou našich zákazníků jsme po celém světě darovali 201 000 opakovaně použitelných oděvů. V roce 2022 jsme spustili grantový program Game Changer na podporu organizací, které se snaží prosazovat model sociální a environmentální udržitelnosti. Uzavřeli jsme také partnerství s platformou i=Change (také B Corp :) ), abychom umožnili dalším značkám podporovat menstruační rovnost prostřednictvím skutečných akcí.
Jaké jsou vyhlídky Modibodi?
Budoucnost je jasná a plná potenciálu. Věříme, že opakovaně použitelné menstruační prádlo a nenasákavé oděvy mohou sehrát pozitivní roli nejen v proměně hygienického průmyslu, ale také ve vnímání menstruace jako takové - ve prospěch lidí a společnosti.
Jsme hrdí na to, že společně tvoříme rodinu společností B Corp. Inspirujeme se dalšími značkami po celém světě, které podnikají s respektem ke zdrojům a dbají na opětovné využití.